Dagens Ridpass

Idag var det två hästar igen att rida , egentligen tre men jag hann inte rida Vesuv. Har haft fyra hästar att mocka , göra höpåsar och kraft och vattenhink ;)
Riwe

Han fick ett longerings pass idag. Han var faktiskt riktig duktig lyssnade på min röst hela tiden utan när han skulle göra halt , då fortsatte han att gå som om han inte riktigt hörde ;) Dumma ponny.. Annars gick det bra , i galoppen ville han gärna springa iväg istället för att ha en samlad galopp men han lugnade sig lite i slutet :)
Line

Red jag en sväng ut i skogen idag. Skulle ridit till cross banan. Men för att komma någonstans måste vi gå över en järnväg (inga ljus som visar om det kommer ett tåg) och åt ena hållet ser man inte då det är en kulle i vägen så man måste gå ända fram till järnvägen ocg sticka fram huvudet , som alltid är lite läskigt eftersom jag aldrig ridit ut med henne någon gång och jag vet inte hur hon är ute. Hon var iaf jätte tittig och allt var så läskigt. Så när vi bara hade 10 m till järnvägen kommer det ett tåg bakom kullen och hon får världens fantt och blir livrädd och springer för livet , jag sitter där och försöker stanna hästen och sitta kvar eftersom jag red barbacka :o men jag satt kvar iaf ;) Sen var det en traktorn bortom järnvägen så jag sket i det och red bort på en grusväg och tillbaka. Hon var lika mesig där men det gick iaf ;)
Har bara den bilden på Line som jag laddade upp i tisdags så det fick bli en bild på Norma (en nordsvensk mamma lånade , hon gör inte det längre)
Vesuv

Skulle egentligen rida honom men jag hann inte. Så jag släppte honom i paddocken. Han ville inte alls springa så jag fick jaga på honom lite så han sprang sen fick han gå lite hur han ville medans jag satt i solen ;) Gött!
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0