Dagens Ridpass, och lite annat

Kom hem efter en jogging tur nyss. Känner mig riktigt stolt (a) Nu förkänar jag min godispåse , tyvärr..

Vart i stallet i stort sätt hela dan. Longering stod det på shemat idag. Han lyssnade inte ngt alls! :o Så fort han kom ut på volten runt mig var det antingen släng trav eller skenande galopp. Och det hjälpte ju inte heller med inspänningstyglarna. Han som var så snäll förra veckan jag longera honom :s Han skulle springa hur när mig som helst, på en jätte liten volt så han nästan gick omkull när han galopperade. Det hjälpte inte heller när jag hämtade spöt för att ''putta'' ut honom på volten, då blev det ännu mer galopp. Jag vet inte vad det är för ngt. Vad som finns i hans huvud om han inte orkar mer bara vill gå i hagen och njuta. Han är ju 19 år nu, så han är ju gammal. Vissa hästar kan träna/tävla tills dem är 25, vissa kan inte. Riwe är nog dem som inte kan....
Börjar bli lite desperat efter en ny häst, bryr mig inte om den inte kan hoppa, bara jag får en ny häst! Nej, kanske inte så men jag undrar verkligen om han orkar mer...
Hittade en fin liten bild på mammas data med ett hjärta runt Riwe, hahah! ;)
Vet inte om hjärtata verkligen ska sitta där....
Men inerst inne vet jag att jag älskar honom, även om det inte syns just nu
/Linnea

Kommentarer
Postat av: Julia Lundgren :)

sv: sålde dem ;)

2011-04-25 @ 21:52:09
URL: http://nielsochjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0