Dagens Ridpass

Det var ung 20 grader idag! :o Riwe tyckte också det var helt underbart eftersom han går utan täcke nu. Utom när det regnar/blåser jätte mycket , då får han på sig ett regntäcke :)
Red två hästar idag , Line och Riwe. Jag kommer rida henne lite då och då :) Så vet ni vem det är jag pratar om.
Riwe

Jag red ut honom barbacka med Malin , Jossan och Alina. Vi red till cross banan. Även fast jag rider barbacka och jag bara får skirtta så gick det hyfsat bra. Han var lite pigg när de andra galoppera och blev lite upphetsad. Sen på vägen hem kommer det jobbiga. Men han var mycket bättre en vad han har vart. Men när Jossan och Malin red en lite längre väg hem så gick jag och Alina i förväg. Alina gjorde en grej som funkade jätte bra på Riwe :) Han taktade inte alls lika mycket och skrittade iaf lite.
Line

Henne red jag i PD lite först och sedan skrittade jag ut en sväng. Eftersom jag inte får jobba henne i form så var det bara att ''rida'' lite. I skritt , trav och galopp. Övade lite tempoväxlingar och lydnad. Hon var faktiskt rätt duktig , lyssnade på mig rätt bra från början mm. Hon blev lite stark i slutet av ridpasset men det funkade :)
Line i hagen i vintras :)
en sak till:
- Skulle det vart intressant att se bilder på Malin och Jossan jag tog för någon vecka sen ?

/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0