Presentation, del 2

Tänkte ta och berätta att jag är väldig inne i märkes ridkläder, inte bara för det är märke utan för dem alltid är mycket snyggare gjorde. Mer speciella detaljer på och själva märket gör faktiskt ridbyxan eller jackan snyggare. Så även fast jag är ridskole ryttare lägger jag ner pengar på märkes saker vilket ibland folk kan ha emot tror jag. Jag har faktiskt ingen aning om varför, vi ridskoleryttare kan väll lika gärna ha märkessaker som privatryttarna har. Vet faktiskt inte varför den stämpeln kommit fram i hästsporten, men det har blivit mycket mer vanligt det senaste med ridskoleryttare som har märkes saker vilket jag bara tycker är fräckt att folk lägger ner pengar på saker som dessutom är snyggare och håller bättre.

Men till presentationen i detta inlägg, så är jag faktiskt en liten typ av märkesnörd. Jag tror faktiskt nästan inte jag skulle kunna köpa en hjälm eller sådant på hööks nu, inte bara för att det inte märke men när man väll har en dyrare hjälm känner man skillnaden på hjälmarna. Den dyrare har mycket bättre passform för ens huvud. Sedan har jag verkligen fastnat i whitaker ridbyxorna, gud vad sköna dem är. Rider bara i mina 3 par nu för tiden, har ett par vita som jag har på tävling och sedan ett par röda och blåa som har jag på lektioner och träningar.

Är ni också lite typ av märkesnördar?
/ Jennie Olsson

Till detta nu, inget fel med att vara märkensnörd och bara för man har märken så behöver man inte vara märkesnörd så några blir sura över detta. Det är bara ett utryck jag använder mig av, jag gillar märken och då blir det märkesnörd i mina ögon. Såsom gillar du hästar kallar man sig själv hästnörd, i mina ögon är det samma sak.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ridbyxorna e så grymt sköna!

2011-04-15 @ 16:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0