Utvärdering och Film, 14/4

Film ifrån gårdagens hopplektion :


Utvärdering av ridpasset :
Jag tyckte det gick rätt bra. Var kanske tredje gången jag hoppade henne och jag hoppade även i dressyrsadel vilket jag avskyr. Hon var väldigt framåt emot vad hon brukar och hon hade mer bjudning emot hinderna. Så det var riktigt kul att hoppa henne igår. När vi kommer ut en sväng och hoppar ett räcke drar hon väldigt mycket inåt och jag han inte få ut henne tillräckligt och tyvärr så ramlar den bommen. Men andra gången när jag får göra om den serien går det mycket bättre och det fick vi inte med på film. Även ett avstånd miss på en oxer, men vilket hon fixade galant med lite av min hjälp med avtryck och så. Men hon var faktiskt intressant att hoppa då hon är väldigt speciell. Fick även upp hennes galopp bättre i slutet av ridpasset vilket kändes bra också. Den blev större och det är mycket behagligare för mig att rida då.

Fick ett fint beröm av ridläraren som jag faktiskt är glad över ännu, att jag läser av avstånd innan hinderna och där bestämmer om jag ska korta in henne eller länga galoppen på henne. Vilket jag inte tänkt på själv, då jag har inte haft så mycket problem med avstånd. Bara ibland om det inte går att rädda sig ut den situvationen men för det mesta brukar jag rida mot det så att ingen bom faller även om vi kommer fel. Lärt mig det senaste faktiskt, då jag hade mer problem med avstånd för ett år sedan. Men som hon sa det är en bra egenskap i hoppningen, vilket jag håller med om. Så det kan man ju alltid utveckla och försökte få det lite bättre med. Min nästa mål i ridningen inom hoppning är att få en bättre sits. Någon som har tips eller övningar för att få den bättre?
Skulle vara tacksam för tips och hjälp med det.


/ Jennie Olsson

Som ni ser så har jag faktiskt visat mina missar i detta videoklippet, då jag vill visa att alla kan göra fel och det bara ser fel ut om man lägger ut ett videoklipp med klipp där allting ser korrekt ut då det aldrig gör det i ridnigen. Alla gör missar och även dem bästa. Så det är ingenting som jag skäms över, så ni behöver inte kommentera mina missar för vet redan om vad jag gjort för fel och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0