Dagens Hoppträning

Som sagt var det hoppträning idag. Ika stog på marken iallafall, hon hann rida i morse :)
Hade en trekombination med 1 galoppsprång i mellan varje hinder, en oxer, ett räcke och ett litet sockerbit hinder. Vi började värma upp med lite bommar på marken vilket gick jätte bra! Sedan tog några språng på trekombinationen, oxern och räcket, funkade även det med. Sedan kom det där lilla ''problemet'' Vi hade ingen tumstock eller liknade så vi kunde mäta hinderna så vi visste inte helt hur högt det var, vi gissade lite. Höjde upp sista hindret i kombinationen som var en oxer och det i mitten till 1 meter, trodde vi. Tror det var 115 det sista, inte säker alls men det kändes högt. Han är lite avvaktande i kombinationer och behöver allt mitt stöd, men han hoppade sjukt högt över (Ika sa att han var nästan 10 cm över) och jag han inte räta upp mig tills nästa hinder och då tar det stopp. Vi kom över de två första hindrerna men oxer kom vi fan inte över. Tillslut sänkte vi två hål = 10 cm och då hoppa han sjukt fint! Är nöjd med honom iaf.
.
Får ta med mig en tumstock och mäta och av hela mitt hjärta hoppas jag verkligen inte att det var 1 meter de vi inte kom över i kombinationen för då får vi problem på tävling!
Vet inte om man måste ha med trekombination i reg LA !? Dålig på sånt men vet bara att från och med LB ska det vara en två kombination med. Ingen aning annars, det återstå att se och så får vi se hur högt jag egentligen hoppade ;) (Om jag nu hoppade högre en 1 meter) Nog tjatat om det, det får gå som det går på tävlingen, jag har testat och går det inte så går det inte :)
.
Det enda jag vet är att detta hindret är 85 cm! Och han är högt över! Bara 15 cm till så är det LA.
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0