Hoppträning imorgon

Lite dålig uppadetring, men har inte så mycket att blogga om!
.
Igår fick Riwe sig ett rejält pass borta på travbanan. Mycket galopp och han var jätte pigg och vill gärna springa fortare en vad jag tillät honom. Han var helt slut efter 1 ½ varv (travbanan är enormt stor) och efter att ha hoppat mega hopp över de vattenpölar som låg i vägen. Sedan på andra varvet sprang han rakt igenom! Han skrittade nästan hela vägen hem. Lite i slutet bara som han blev lite små pigg.
.
Idag gick han en skrittrunda efter gårdagens ridpass och fick bara gå avslappnat med lite sidrörelser. Visste ni att han nästan inte kan gå skänkelvikning i ridhus/paddock utan går jätte segt och man måste nästan stå och banka på honom för att han ska flytta sig men när jag är ute och rider flytter han hur bra som helst! Och kan även nästan göra öppna/sluta! :o
Imorgon blir det hoppträning (halft) Ika ska rida samtidigt som mig så hon hjälper mig uppe på ryggen istället för att stå på marken :)
.
Suris ponny <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0