Dagens Ridpass

Jennie skulle egentligen följt med ig upp till stallet idag och fotat men hennes kamera hade pajjat så det blev inget med det.
Jag longerade hon idag istället. Fick ju tips från kiropraktorn att longera honom och jobba honom mer från marken. För att bygga upp ryggmusklerna. Men det har inte gått så bra när jag longerat honom. Han skiter i att lyssna på mig (som han brukar vara duktig på vid longering) Han drar sig mot mitten hela tiden och går på den lilla, lilla volten. Spelade ingen roll om jag tog ett spö och ''puttade'' ut honom. Då blev det typ full sken. Så idag var det första gången jag longerade honom sen jag stog i Munkedal. Förväntade mig inte jätte mycket av honom, men han gick faktikst super fint. Lyssnade bra och gick faktiskt på en jätte stor volt! I galoppen ville han dra iväg lite men annars gick det super! :)
Sitter vid mammas data så hittade ingen passande bild men fick bli en bild på mig :)
Liten & tjock...
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0