Dagens Ridpass

Riwe gick i paddocken idag. Hoppade ett litet hinder på kanske 60 cm, för att känna hur han känns inför imorgon. Han kändes väldigt stel i början och tog inte alls för sig med bakbenen. Satt en bra stund för att jobba igenom honom i skritten. Tillslut gick han fint i skritten. Gjorde lite skänkelvikningar och han gjorde det faktikst riktig bra! Flyttade direkt när jag bad honom att göra det och jag hade inga sporrar. Så det kändes bra att han flyttade soppas bra. Han jobbade fint i traven också men när jag skulle flytta ut bakdelen när jag gick på volten ville han det inte alls. Ibland gick det ibland såg det ut som han inte ens märkte mina skänklar. Han blir så seg när jag rider dressyr. Men eftersom jag skulle hoppa lite (sen 2 månader) körde jag utan idag. I galoppen gick han bra i vänstervarvet men i höger vill det sig inte en. Han har inte de musklerna en att gå i lugn galopp men ändå hålla formen.
Sen till det lilla hindret. Glad blev han iaf att han fick hoppa! Han fattade inte riktigt först att han verkligen skulle få hoppa. Först gången var det jätte lugnt och han klev nästan över hindret. Andra gången fattade han grejen och rusade mot hindret som en dåre! Sötis :')
Är nöjd över honom idag.
.
Skulle ju egentligen bara vara med en dag på hoppkursen men Ika skrev upp mig båda dagarna. Så jag ska se om han känns bra och fin imorgon kör jag fredag med annars hoppar jag det :)
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0