Svaghet

En svaghet jag har är att jag lägger mig i så otroligt mycket det sista galoppsprången innan hindret. Jag vet så väl att Riwe sköter det där så underbart bra och att jag bara behöver sitta och hålla om honom innan hindret så sköter han resten! Jag försöker tänka på det varje gång jag hoppar men icke är där igen och lägger mig i. Han hoppat ju självklart ändå men han får så mycket mer kraft när han får sköta det sista galoppsprången innan hindret. Hoppar så mycket bättre! Ungefär 3-4 galoppspårng innan hindret kan jag se om jag kommer rätt på hindret eller inte. Och när jag ser att jag inte kommer bra vill jag justera det och då lägger jag mig i.
.
En annan svaghet jag har är att när jag rider dressyr så är min blick bokstavligt talat rakt ner u Riwes man. Jag ser inte ens vägen framför mig. Dock får jag upp blicken lite mer när det är andra i ridhuset/paddocken samtidigt som mig eftersom jag måste se så jag inte rider på dem. Men i när jag hoppar är min blick rakt fram och jag är faktikst rätt duktig med blicken vid hoppning om jag får säga det själv. Tur att jag inte rider dressyr!
.
Här ser man:
Här har jag lagt mig i...
Här har jag inte lagt mig i...
Ser ni skillnaden ?
.
Samma hä, min blick är bokstavligt rakt ner i Riwes man.
/ Linnea

Kommentarer
Postat av: Anonym

TRÄNA TRÄNA TRÄNA, så lovar jag att din svaghet kommer försvinna :)

2011-06-18 @ 11:24:54
Postat av: Jossan

Det e bara å träna så kommer det å sätta sig automatiskt :)

2011-06-18 @ 18:41:53
URL: http://dressyrsmurfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0