Min hoppsits, utvecklingen ifrån då och nu..

Satt och kollade igenom lite bilder ifrån förra året, den tiden jag hade en fruktansvärt ful sits. Antagligen sköt jag ut rumpan på ett sett som inte är speciellt snyggt eller så hade jag mina händer väldigt konstigt men en okej sits. Jag har försökt träna till mig en snyggare sits under året som gått själv och tänk på det mera än innan. Bett folk påminna mig om jag skulle använda armarna eller röven på det settet, vilket har släppt ganska bra nu när jag börjar rida storhäst och kan utveckla min längd på ett mycket bättre sätt.

Tänkte visa er några alternativ på min sits då och nu, jag ser skillnad och känner skillnad när jag rider.. Frågan är om andra ser skillnad på dessa bilderna? I verkligheten gör man då folk sagt till mig att jag fått en mycket bättre sits.


Här är ett alternativ när jag skuter ut röven, inte speciellt snyggt enligt mig.

Här är det andra sättet med armarna och jag ser galet förlång ut. Jag skjuter även ihop ryggen på något sett när jag granskar bilden lite mera.

Sen då till dagsläget, då jag tycker jag utvecklat min sits positivt och fått en mycket bättre sits och hållning.
Det kanske är bara jag som ser det på bilderna eftersom jag själv känner av det i ridningen. Eller så kanske man ser det om man följt min ridning under en tid.


Här tycker jag att min sits ser mycket bättre ut, händerna ligger jämnt och fint och jag använder ryggen bra.

Här är den också någolunda bra, mina armar är lite konstiga på bilden men det är ändå skillnad.

Även på denna bilden ser man skillnad, ser mycket bättre ut bakifrån.

Jag är nöjd över utvecklingen med min sits och ska försöka utveckla den ännu mer under min tid som ryttare. Ska även fråga tränarna i Skåne vad de tycker om den. Är den bra eller är det något som jag skulle behöva utveckla. Sitsen är något av det viktigaste tycker jag, i grundridningen tycker jag att jag har en helt okej sits.

Vad tycker du om min sits? Vet du något sätt jag skulle behöva utveckla den på.
Tacksam för all kritik och beröm, inom rimlig mängd bara!
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker man ser en skillnad, duktigt av dig att få en så fin sits på ett år!

lycka till i fortsättningen!

2011-06-17 @ 20:22:10
Postat av: Jossan

fina dyllan & du med :) <3

2011-06-18 @ 18:47:16
URL: http://dressyrsmurfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0