Dagens Ridpass

Idag fick Riwe gå i ridhuset. Jag jobbade igenom honom i skritt idag. Först trodde jag han skulle vara jätte stel eftersom han inte gått dressyr på typ 2 månader. Men han kändes faktikst helt okej. I början var han lite stel men efter en stund så blev han riktigt fin och jobbade bra i båda varven. Skulle egentligen ta halva ridpasset att jobba igenom och och halva att flytta bakdelen mycket. Eftersom han fick kortslutning så fort jag jobbade honom i form och försökte flytta bakdelen. Han kunde verkligen inte flytta samtidigt. Så fokuserade på att rida igenom idag i skritten. Fick igenom bra i båda sidor men han lossnade inte helt men jag hade inte förväntat mig något annat :)
Saknar att tävla...
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0