Gårdagens och dagens ridpass

Gårdagen ridpass:
Åkte till stallet runt 9 och kom hem runt 11, riktigt mysigt var det att vara i stallet så sent :) Red iaf i ridhuset igår. La ut upphöjda bommar på fyrkant spåret. Började att jobba honom i skritten och sedan i traven. Han var fin i båda gångarterna och jag trodde verkligen inte att han skulle gå så fint i form i traven. Trodde han skulle vara jätte stel. Men han gick jätte fint! Och även över bommarna jobbade han bra över. Även om huvudet var uppe i himmlen så tyckte jag att han kämpa på bra! Jag får ju ändå tänka på att han har bara har gått skogsridning i 2 månader!
Dagens ridpass:
Red i ridhuset idag med eftersom det spöregnade ute. Inget gött väder alls. Även fast det är rätt mysigt när man rider i ridhuset när det smattrar mot taket :) Jobbade även idag väldigt mycket med hans form och han var ännu finare idag! Fast i slutet var jag lite dum så jag tänkte inte lika mycket på att han inte gått dressyr på 2 månader så när han inte flyttade ordentligt med bakdelen blev jag lite små irriterad på honom och då förstörde jag nästan hela ridpasset. Stackarn, han fatta ju inte vad han gjorde för fel. Men han skötte sig utmärkt även fast han inte flyttade bakdelen så bra. Tror det kommer ta ett tag till innan han kommer att kunna arbeta ordentligt med ryggen och bakdelen då jag tror att han är lite spänd nu i början. Så jag är nöjd med honom :)
Mamma tog inga bilder igår då jag helt glömde av det...

För världen är du bara någon, men för någon är du hela världen <3
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0