Flyttat!

Hemma nu efter en lång dag i stallet. Eller rättare sagt två stall. Japp, flyttade idag då som ni vet. Ståg i Munkedal förut (Munkedals Ridklubb) och nu står jag i stall stenshult :) Hos min faster står jag hos nu. Eller hon är inte min riktiga faster (hon är gift med pappas bror) Så ingifta faster blir det, men spela roll.
Varför jag flyttade var att vi hade så långt till stallet. Det var 2,5 mil en väg. Så om mamma eller pappa kör mig, åker hem, hämtar mig och åker hem igen. Det blir 10 mil om dagen! Eller på helgen oftast, på vardagen fick vi skjuts av Jossans pappa :) Dock är det inte alls mycket kortare till det stallet jag står nu men det går bussar ut dit och det finns folk som står i stallet som jag kan få skjuts dit.
Utvärdering av stallen:
Munkedal:
Bra - Mycket med kompisar i min ålder, många att rida med. Bra gästtränare som kom dit och en sjö att kunna bada med hästarna med :)
Dåligt - Eftersom det är ridkola på varadgen är ridhuset oftast upptaget, på vintern blir det lite jobbigt. Och alla stallpass. Jag hade som mest 4 stallpass en vecka.
Stenshult:
Bra - Jag har tillgång till paddock och ridhus när jag vill. Jag har ung 2 pass varje månad, max 3. Ika (min faster) är tränare och jag kan få mkt hjälp av henne.
Dåligt - Inga i min ålder, alla är över 18 utom en som är 9.
Allt packat och klart, det låg lite saker inne i bilen med och i transporten bredvid Riwe ;)
Riwe klar för avfärd :)
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0