Äntligen är pälsen borta

Hästen är äntligen utan päls! Skönt...
Han hade enormt mycket päls och insåg när jag rakade honom att han hade mer en vad jag trodde.
Han var supersnäll att raka, utom bakbenen, gillade det inte alls. Och blev lite arg och förtvivlad över att jag ändå rakade honom på benen. Gjord absolut inget dumt men var tvungen att hålla uppe benet medans jag rakade annars tog och upp och ner det hela tiden.
Rakade även ansiktet för första gången i mitt liv. Var från hela början meningen att jag skulle raka all päls som gick men ångrade mig sedan och skulle bara ta halva ansiktet, när jag började med ansiktet fick all päls åka av.
.
Calle fick nytt utetäcke idag också. Ett varmt täcke med hals, super nu när han är nyrakad! Han fick också ett fleecetäcke med hals.
Calle innan rakningen idag med sitt nya täcke!
En del päls hade han!
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0