Dagens hoppass

Det fick bli lite hoppning idag. Har inte tränat denna vecka så det fick bli lite hoppning.
Det stog framme hinder från träningarna sedan igår vilket var super! :) Då slapp jag bära fram och plocka bort...
Eftersom min mormor hämtade mig idag kom hon redan innan jag hade ridit, skulle egentligen ridit med lite bommar mm och ridit igenom honom men istället blevd ett att jobba igenom honom lite innan och sen hoppa lite.
Han gick bra i början, inte bäst men helt okej. Sedan kommer vi till hoppningen, andra gången jag hoppar honom och yammi säger jag bara vilken stjärna jag har! Flyger över hinderna och allt flöt på så jävla bra när vi hoppade en ''liten'' (3 hinder) bana. Ett hinder låg på 1.15 - 1.20, och  inga större problem här inte. Så fin är han!
.
En liten sak vi behöver träna på är att han måste bli ordentligare med sina ben på låga höjder. Först låg hinderrna på 60 cm (?) och han slog i hinderna hela tiden och rev faktiskt ett hinder. Det blir öva på låga hinder och hitta en bra balans och flyt som funkar för oss även på de låga hinderhöjderna.
.
Allt funkar så jävla bra och allt är så perfekt <3
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0