Min och Riwes tid tillsammans <3

Det började med att jag växte ur min b-ponny och det var dax att gå över på större ponny.
För att göra allt kortfattat så kommer vi fram till den dagen jag fick Little River, en vit sagoponny. Mellan där är en annan historia vilket vi kan ta en annan gång. 2009 - 2011 hade jag denna underbara ponnyn <3
Någon gång i Februari 2009 kom en underbar, vacker ponny till mig. Nybadad, kritvit och kort man.
Dagen då han kom till mig.
Eftersom han inte hade gått på över 1 månad och en liten piggelin var han ju så var det först ut och skritta och sedan mycket longering för att han skulle få av sig all energi.
Men efter några veckor så var jag allt uppe på ryggen och pigg var han ja!
Första gången jag hoppade han och red honom ordentligt ↓
.
Vi tränade på och fortsatte framåt i Maj var våran första ''riktiga'' tävling, Bohuscupen. (tror jag hoppade en träningshoppning innan) Tävlade i Munkedals lag, LD förklass och LD+5 (?) lagklass. Blev 0 fel i LD och 0/4 fel i LD+5. Helt okej resultat.
Vi kämpade framåt och det blev mycket clear rounder 2009 och halva året 2010.
Hoppade på 70-80 höjden under en tid, tyvärr blev det för länge jag låg och nötade på den höjden. Fick ofta ett stopp i 80. Eftersom det ofta hända låg det hela tiden i bakhuvudet på mig och ville så mycket att det bara blev fel. Vi fortsatte och hoppa på den höjden och det började tillslut släppa då jag började hoppa mer lokala tävlingar. Det gick bättre och vi hoppade tillslut LC felfritt.
Bohuscupen
Året gick och året 2010 kom.
Juni 2010 fick jag min första placering med honom. Hoppade på tjörn, en två dagars tävling. Hoppade LD+5 - LC första dagen och LC+5 andra dagen. Gick inte alls bra första dagen. Ramlade av i LD+5 och i LC fick jag ett stopp på samma hinder som jag ramlat av på i klassen före. Andra dagen var inte självförtroendet det bästa men vi går in och nollar och får en såppas bra tid så det räcker till en tredje placering. Lycklig tjej var jag då.
Efter det rullade det bara in rosetter, tävling efter tävling, fick alltid med mig minst en rosett hem efter en tävling. Under 2010 började jag hoppa LB och min debut LB resulterande till 4 fel, en utanför placering. Men även den dagen fick jag med mig en 5:de placering från LC. Allt rullade plötsligt på så bra och allt var toppen!
Tjörn




Andra fina placeringar och rundor



Även under hösten började vi träna för en tränare i dressyr. Vilket behövdes då han inte ens kunde gå i form när jag fick han och när han väl gick i form så gick han i fel form.
Vi jobbade hela hösten och vintern och det var inte lätt men vi kämpade och tillslut nådde vi vårat mål att kunna gå i en standig form i alla gångarter.
Sedan kom hans ryggproblem. Han fick kiroprakto/massage och vilade i några veckor. Han skrittades ibland barabacka men aldrig trav eller galopp. Han började sättas igång och 1 maj då jag flyttade till Ika var han nästan helt igångsatt.
19 Juni 2011 var våran första tävling sedan ryggproblemet, hoppade LD+5 och LC+5 i Dingle.
Två starter - Två vinster, snacka om fin ponny! Våran första vinst och vårat första segertäcke. Tävlade inte så mycket utan red och tränade mycket hemma.
4 septmeber debuterade vi LA, fick 4 fel och en andra plavering i LB. Hel nöjd <3
Sista tävlingen, 1 oktober hoppade LB - LB+5, vinst i LB och 4 fel i LB+5. Vilken super ponny jag har haft chansen att ha och få tävla och träna med.
Debut LA




.
Jag kan göra denna historia så mycket längre och med så mycket mer bilder men ni hade förmodligen inte orkat läsa allt om jag gjorde det...
Vi avslutade med flaggan i topp, Jag älskar dig, nu och föralltid.
/ Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0